söndag 22 april 2012

Behagfull

Kanske du funderar på varför bloggen heter Behagfull? Varför just detta ord?

Jag funderade mycket länge (så känns det i min ålder) på ett passande ord. Ville inte ha något klatschigt utan något enkelt som beskriver kvinnan. Jag tittade mycket i Hemligheten med en kvinnas hjärta (därifrån kommer jag ta en stor del, eftersom den boken gav mig mycket), funderade länge på Skönhet men kände på något sätt att folk kommer tro att bloggen bara handlar om outfits, smink och hur man ska se ut, vilket jag inte ville.


Så igår tittade jag lite desperat i bibeln och hittade plötsligt i Ordspråksboken 5:19 där det står "den älskade hinden, den behagfulla gasellen." Hinden heter en hona som är kronhjort. Vi är alltså älskade och behagfulla.
Behagfull. Det kändes... friskt, inte ett utnyttjat ord och lugnt ord.

Därför går bloggen under namnet Behagfull.

Inga kommentarer: