torsdag 28 juni 2012

Förundran



Igår fick jag lust att måla en enkel och snabb manikyr.
Hade hört från min nära och kära vän Sara för ett bra tag sen att man inte behöver använda de vita remsorna som följer med. Man kan måla på fri och stadig hand.
Sedan tog jag ett vanligt genomskinligt nagellack och målade på hela nageln när de vita hade torkat.

Känns verkligen som naglarna är fräscha.
Och när jag tittar på dem så känns det... jag är nöjd. Även om det är små skavanker och missar.
När jag tar disktrasan och ska vrida den för att få bort överflödigt vatten, ja då känner jag mig som en glamourisk hollywood fru.
Helt förundrad över vad en liten rand vitt nagellack kan få en att känna sig.

 

Gör du något extra så där ibland? Något som får dig att känna dig fin?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte fint maria! Målar också på lite nagellack ibland, man känner sig faktiskt lite mer "tillfixad".
Kram MP

Alice sa...

Jätte fint!!!